Search

Loading

Content

ប្រជុំពួកធម៌

អានបន្ត...
ប្រជុំពួកធម៌ ឬធម្មសង្គហៈ​  មាន​ន័យ​ថា​ ការ​ប្រមូល​ពួក​ធម៌​ មាន​ធម៌​ពួក​ ១​ ពួក​ ២​ ជា​ដើម​ មក​រួប​រួម​បញ្ចូល​គ្នា​ជា​ពួក​ៗ​ ជា​ក្រុមៗ​ ។
ធម៌​ទាំង​នោះ​ ចែក​ចេញ​ជា​៖
ឯកកៈ​ ធម៌​ពួក​ ១
-សត្វ​ទាំង​ឡាយ​ តាំង​នៅ​បាន​ដោយ​សារ​អាហារ
-សត្វ​ទាំង​ឡាយ​ តាំង​នៅ​បាន​ព្រោះ​សង្ខារ
ទុកៈ​ ធម៌​ពួក​ ២
​-នាម​ និង​រូប
-អវិជ្ជា​ និង​ភវតណ្ហា
-ភវទិដ្ឋិ​ និង​វិភវទិដ្ឋិ
-អហិរិក​ និង​អនោត្តប្ប
-ហិរិ​ និង​ឱត្តប្ប
-ភាព​ជា​អ្នក​ដែល​គេ​ប្រដៅ​ក្រ​ និង​មាន​មិត្ត​អាក្រក់
-ភាវៈ​ជា​អ្នក​ដែល​​គេ​ប្រដៅ​ងាយ​ និង​មាន​មិត្ត​ល្អ
-សេចក្តី​ឈ្លាស​ក្នុង​អាបត្តិ​ និង​ឈ្លាស​ក្នុង​ការ​ចេញ​ចាក​អាបត្តិ
-សេចក្តី​ឈ្លាស​ក្នុង​សមាបត្តិ​ និង​ក្នុង​ការ​ចេញ​ចាក​សមាបត្តិ
-សេចក្តី​ឈ្លាស​ក្នុង​ធាតុ​ និង​ការ​ធ្វើ​ទុក​ក្នុង​ចិត្ត
-សេចក្តី​ឈ្លាស​ក្នុង​អាយតនៈ​ និង​បដិច្ចសមុប្បាទធម៌
-សេចក្តី​ឈ្លាស​ក្នុង​ហេតុ​ និង​មិន​មែន​ហេតុ
-អាជ្ជវ​ និង​មទ្ទវ
-ពាក្យ​ពីរោះ​ និង​បដិសណ្ឋារ
-អវិហឹសា​ និង​សេចក្តី​ស្អាត
-ការ​ភ្លេច​ស្មារតី​ និង​អសម្បជញ្ញៈ
-សតិ​ និង​សម្បជញ្ញៈ
-ភាវៈ​នៃ​បុគ្គល​មិន​សង្រួម​ឥន្ទ្រិយ​ និង​មិន​ដឹង​ប្រមាណ​ក្នុង​ភោជន
-ភាវៈ​នៃ​បុគ្គល​​សង្រួម​ក្នុង​ឥន្ទ្រិយ​ និង​​ដឹង​​ប្រមាណ​ក្នុង​ភោជន
-កម្លាំង​ប្រាជ្ញា​ និង​កម្លាំង​ភាវនា
-កម្លាំង​ស្មារតី​ និង​កម្លាំង​សមាធិ
-សមថៈ​ និង​វិបស្សនា
-សេចក្តី​ព្យាយាម​ និង​សេចក្តី​មិន​រាយ​មាយ
-សីលវិបត្តិ​ និង​ទិដ្ឋិវិបត្តិ
-សីលសម្បទា​ និង​ទិដ្ឋិសម្បទា
-សីលវិសុទ្ធិ​ និង​ទិដ្ឋិវិសុទ្ធិ
-ញាណទស្សនៈ​ និង​សេចក្តី​ព្យាយាម​នៃ​បុគ្គល​ដែល​មាន​សេចក្តី​យល់​ឃើញ​តាម​ពិត
-សេចក្តី​សង្វេគ​ក្នុង​ហេតុ​ដែល​គួរ​សង្វេគ​ និង​សេចក្តី​ព្យាយាម​ដោយ​ឧបាយ​របស់​បុគ្គល​អ្នក​មាន​ចិត្ត​សង្វេគ
-សេចក្តី​មិន​សន្តោស​ក្នុង​កុសលធម៌​ទាំង​ឡាយ​ និង​មិន​រួញ​រា​ក្នុង​សេចក្តី​ព្យាយាម
-វិជ្ជា​ និង​វិមុត្តិ
-ខយញ្ញាណ​ និង​អនុប្បាទញ្ញាណ
តិកៈ​ ធម៌​ពួក​ ៣
-អកុសលមូល​ ៣
-កុសលមូល​ ៣
-ទុច្ចរិត​ ៣
-សុចរិត​ ៣
-អកុសលវិតក្ក​ ៣
-កុសលវិតក្ក​ ៣
-អកុសលសង្កប្ប​ ៣​ កុសលសង្កប្ប​ ៣
-អកុសលសញ្ញា​ ៣​ 
-កុសលសញ្ញា​ ៣​
-អកុសលធាតុ​ ៣
-កុសលធាតុ​ ៣
-ធាតុ​ ៣​ ដទៃ​ទៀត​ ( ន័យទី​ ១ )
-ធាតុ​ ៣​ ដទៃ​ទៀត​ ( ន័យទី​ ២ )
-ធាតុ​ ៣​ ដទៃ​ទៀត​ ( ន័យទី​ ៣ )
-តណ្ហា​ ៣
-តណ្ហា​ ៣​ ដទៃ​ទៀត ( ន័យ​ទី​ ១​ )
-តណ្ហា​ ៣​ ដទៃ​ទៀត ( ន័យ​ទី​ ២ )
-សញ្ញោជនៈ​ ៣
-អាសវៈ​ ៣​
-ភព​ ៣
-ឯសនា​ ការ​ស្វែងរក​ ៣
-វិធា​ មានះ​ ៣
-កាល​ ៣
-អន្តៈ​ ( ចំណែក ) ៣
-វេទនា​ ៣
-ទុក្ខ​ ៣
-រាសិ​ ( គំនរ )​ ៣
-សេចក្ដីសង្ស័យ​ ៣
-អំពើ​ដែល​ព្រះ​តថាគត​មិន​ចាំ​បាច់​រក្សា​ ឬ​រវាំង​ ៣
-កង្វល់​ ៣
-ភ្លើង​ ៣
-ភ្លើង​ ៣ ដទៃទៀត
-រូបសង្គហ​ ការ​រាប់​នូវ​រូប​ដោយ​ចំណែក​ ៣​
-សង្ខារ​ ៣
-បុគ្គល​ ៣​ ពួក
-ព្រះ​ថេរៈ​ ៣​ ពួក
-បុញ្ញកិរិយាវត្ថុ​៣
-បញ្ញា​ ៣
-បញ្ញា​ ៣​ ដទៃ​ទៀត
-អាវុធ​ ៣
-ឥន្ទ្រិយ​ ៣
-ចក្ខុ​ ៣
-សិក្ខា​ ៣
-ភាវនា​ ៣
-អនុត្តរិយៈ​ ៣
-សមាធិ​ ៣​
-សមាធិ​ ៣​ ដទៃ​ទៀត
-សោចេយ្យ​ សេចក្ដី​ស្អាត​ ៣
-មោនេយ្យ​ ច្បាប់​របស់​អ្នក​ប្រាជ្ញ​ ៣
-កោសល្ល​ សេចក្ដី​ឈ្លាស​ ៣
-មទ​ សេចក្ដី​ស្រវឹង​ ៣
-អធិបតេយ្យ​ ៣
-កថាវត្ថុ​ ៣
-វិជ្ជា​ ៣
-វិហារធម៌​ ធម៌​ជា​គ្រឿង​នៅ​ ៣
-បាដិហារ្យ​ សេចក្ដី​អស្ចារ្យ​ ៣
ចតុក្កៈ​ ធម៌​ពួក​ ៤
-សតិបដ្ឋាន​ ៤
-សម្មប្បធាន​ ៤
-ឥទ្ធិបាទ​ ៤
-ឈាន​ ៤
-សមាធិភាវនា​ ៤
-អប្បមញ្ញា​ ៤
-អរូបជ្ឈាន​ ៤
-អបស្សេនធម៌​ ធម៌​ជា​ទី​ពឹង​ផ្អែក​ ៤
- អរិយវង្ស ៤
-បធាន ការ​ព្យាយាម​ជា​គ្រឿង​តម្កល់មាំ ៤
-ញាណ ៤
-ញាណ ៤ ដទៃទៀត
-សោតាបត្តិយង្គ អង្គ​នៃសោតាបត្តិមគ្គ ៤
-អង្គរបស់សោតាបន្នបុគ្គល ៤
-សាមញ្ញផល ៤
-ធាតុ ៤
-អាហារ ៤
-វិញ្ញាណដ្ឋិតិ ធម្មជាតិ​ជា​ទី​តាំង​នៅ​របស់​វិញ្ញាណ ៤
-អគតិគមន ការ​លុះ​អគតិ ៤
-តណ្ហុប្បាទ ការ​កើត​ឡើង​នៃ​តណ្ហា ៤
-បដិបទា ៤
-បដិបទា ៤ ដទៃ​ទៀត
-ធម្មបទ ចំណែក​ធម៌ ៤
-ធម្មសមាទាន ការ​សមាទាន​ធម៌ ៤
-ធម្មក្ខន្ធ ៤
-ពលៈ កម្លាំង ៤
-អធិដ្ឋាន ធម្មជាត​ជា​ទី​តាំង​នៃ​បុរស​មាន​គុណ​ដ៏​ក្រៃ​លែង ៤
-បញ្ហាព្យាករណ៍ ការ​ឆ្លើយ​ប្រស្នា ៤
-កម្ម ៤ យ៉ាង
-សច្ឆិករណីយធម៌ ធម៌​ដែល​បុគ្គល​ត្រូវ​ធ្វើ​ឱ្យ​ជាក់​ច្បាស់ ៤
-ឱឃៈ ធម៌​ជា​គ្រឿង​ពន្លិច​សត្វ ៤
- យោគៈ​ ធម៌​ជា​គ្រឿង​ប្រកប​សត្វ​ក្នុង​វដ្ដៈ ៤
អានបន្ត...

0 មតិ:

Post a Comment

សូម​ស្វាគមន៍​ការ​ចូល​មកកាន់​ទំព័រ​នេះ​ ។​
Contact me on Facebook Follow me on Twitter Subscribe to RSS Email me

Total Pageviews

អត្ថបទ​ចៃ​ដន្យ