Search

Loading

Content

04 April 2012

សញ្ញោជនៈ​ ៣

តីណិ​  សញ្ញោជនានិ​  សញ្ញោជនៈ​ ៣​ យ៉ាង​ គឺ​ ៖

១.​ សក្កាយទិដ្ឋិ​          សក្កាយទិដ្ឋិ​1

២.​ វិចិកិច្ឆា​                   វិចិកិច្ឆា​2

៣.​ សីលព្វតបរាមាសោ​  សីលព្វតបរាមាស​3

( បិដក​លេខ​ ១៩​ ទំព័រ​ ១៣៧ )

អធិប្បាយ

គប្បី​ជ្រាប​វិនិច្ឆ័យ​ក្នុង​សំយោជនៈ​ ៣​ យ៉ាង​៖

ឈ្មោះ​ថា​ សំយោជនៈ​ [ ឬសញ្ញោជនៈ ]​ ព្រោះ​អត្ថ​ថា​ ចង​ រួប​រឹត​សត្វ​ទុក​ក្នុង​វដ្តៈ ។​ សេចក្តី​យល់​ឃើញ​ក្នុង​កាយ​ដូច​រូប​ជា​ដើម​ ថា​មាន​ ឬ​ សេចក្តី​យល់​ឃើញ​ក្នុង​កាយ​ ដែល​មាន​ ហេតុ​នោះ​ ទើប​ឈ្មោះ​ថា​ សក្កាយទិដ្ឋិ ។​ កាល​ពិចារណា​ជ្រើស​រើស​ រមែង​សង្ស័យ​ គឺ​មិន​អាច​នឹង​សម្រេច​ចិត្ត​បាន​ ព្រោះ​ធម្មជាតិ​នេះ​ ហេតុ​នោះ​ ធម្មជាតិ​នោះ​ទើប​ឈ្មោះ​ថា​ វិចិកិច្ឆា ។​ បុគ្គល​រមែង​ស្ទាប​អង្អែល​ ( ប្រកាន់​មាំ )​ នូវ​សីល​ផង​ នូវ​វ័ត​ផង​ ហេតុ​នោះ​ ទើប​ឈ្មោះ​ថា​ សីលព្វតបរាមាស,​ ប៉ុន្តែ​ពោល​ដោយ​អត្ថ​ហើយ​ ទិដ្ឋិ​ដែល​មាន​វត្ថុ​ ២០​ ដែល​មក​ហើយ​ ដោយ​ន័យ​ជា​ដើម​ថា​ “រូបំ​ អត្តតោ​ សមនុបស្សតិ​ រមែង​ពិចារណា​ឃើញ​រូប​ថា​ជា​តួ​ខ្លួន” ឈ្មោះ​ថា​ សក្កាយទិដ្ឋិ ។​ សេចក្តី​សង្ស័យ​ ដែល​មាន​វត្ថុ​ ៨​ ដែល​មក​ហើយ​ ដោយ​ន័យ​ជា​ដើម​ថា​ “សត្ថរិ​ កង្ខតិ​ សង្ស័យ​ក្នុង​ព្រះ​សាស្តា”​ ឈ្មោះ​ថា​ វិចិកិច្ឆា ។​ ការ​ប្រកាន់​ខុស​ ដែល​មក​ហើយ​ដោយ​ន័យ​ជា​ដើម​ថា​ “ឥធេកច្ចោ សីលេន សុទ្ធិ វតេន សុទ្ធិ សីលព្វតេន សុទ្ធីតិ សីលំ បរាមសតិ, វតំ បរាមសតិ, សីលព្វតំ បរាមសតិ។ យា ឯវរូបា ទិដ្ឋិ ទិដ្ឋិគតំ​ ជន​ពួក​ខ្លះ​ ក្នុង​លោក​នេះ​ ស្ទាប​អង្អែល​ ( ប្រកាន់​មាំ )​ នូវ​សីល​ ស្ទាប​អង្អែល​ នូវ​វ័ត​ ស្ទាប​អង្អែល​ នូវសីល​ និង​វ័តថា​ បរិសុទ្ធ​បាន​ដោយ​សីល​ បរិសុទ្ធ​បាន​ដោយ​វ័ត,​ បរិសុទ្ធបាន​ដោយ​សីល​និង​វ័ត,​ ទិដ្ឋិ​ សេចក្តី​យល់​ឃើញ​មាន​សភាព​យ៉ាង​នេះ”​​ ដូច្នេះ​ឈ្មោះ​ថា ​សីលព្វតបរាមាស ។


1. សេចក្តី​យល់​ខុស​មាន​នៅ​ក្នុង​កាយ​ គឺ​ខន្ធ​ទាំង​ ៥​ មាន​រូបក្ខន្ធ​ជា​ដើម

2. សេចក្តី​សង្ស័យ​ក្នុង​គុណ​ព្រះ​រតនត្រ័យ​ជា​ដើម

3. សេចក្តី​ប្រកាន់​ខុស​ដោយ​សីល​និង​វ័ត​ គឺ​ប្រកាន់​សីល​ និង​វ័ត​ខាង​ក្រៅ​ព្រះ​ពុទ្ធសាសនា​ ដែល​មិន​បរិសុទ្ធ​ថា​ ជា​បរិសុទ្ធ​វិញ

0 មតិ:

Post a Comment

សូម​ស្វាគមន៍​ការ​ចូល​មកកាន់​ទំព័រ​នេះ​ ។​
Contact me on Facebook Follow me on Twitter Subscribe to RSS Email me

Total Pageviews

អត្ថបទ​ចៃ​ដន្យ