Search

Loading

Content

01 January 2013

ឧបាទាន ធម្មជាត​ជា​គ្រឿង​ប្រកាន់​មាំ ៤

    ឧបាទាន ធម្មជាត​ជា​គ្រឿង​ប្រកាន់​មាំ ៤ យ៉ាង​ គឺ

១. កាមុបាទាន  កា​ម​ជា​គ្រឿង​ប្រកាន់​មាំ

២. ទិដ្ឋុបាទាន   មិច្ឆាទិដ្ឋិ​ជា​គ្រឿង​ប្រកាន់​មាំ

៣. សីលព្វតុបាទាន ការ​ប្រកាន់​មាំ​ដោយ​សីល និង​វ័ត

៤. អត្តវាទុបាទាន ការ​ប្រកាន់​មាំ​ដោយ​ពោល​ថា​ខ្លួន

( បិដក​លេខ ១៩ ទំព័រ ១៦៧ )

អធិប្បាយ

    ពាក្យ​ថា ឧបាទាន បាន​ដល់ ការ​ប្រកាន់​មាំ ។ តម្រេក ឈ្មោះ​ថា កាម ។ កាម​នោះ​នុ៎ះ​ឯង ឈ្មោះ​ថា កាមុបាទាន ព្រោះ​អត្ថ​ថា ប្រកាន់ ដោយ​អត្ថ​ថា ប្រកាន់មាំ ។ ពាក្យ​ថា ទិដ្ឋិ សំដៅ​ដល់ មិច្ឆាទិដ្ឋិ ។ ទិដ្ឋិ​ក៏​ឈ្មោះ​ថា ទិដ្ឋុបាទាន ព្រោះ​អត្ថ​ថា ប្រកាន់ ដោយ​អត្ថ​ថា ប្រកាន់​មាំ ។ ការ​ប្រកាន់​មាំ​ក្នុង​សីល និង​វ័ត​យ៉ាង​នេះ​ថា “សេចក្ដី​បរិសុទ្ធ​បាន​ដោយ​សីល​ និង​វ័ត​នេះ” ឈ្មោះ​ថា សីលព្វតុបាទាន ។ ឈ្មោះ​ថា អត្តវាទុបាទាន ព្រោះ​អត្ថ​ថា ជា​ហេតុ​ឱ្យ​ហៅ​ថា ខ្លួន និង​ជា​ហេតុ​នៃ​ការ​ប្រកាន់​មាំ ៕

0 មតិ:

Post a Comment

សូម​ស្វាគមន៍​ការ​ចូល​មកកាន់​ទំព័រ​នេះ​ ។​
Contact me on Facebook Follow me on Twitter Subscribe to RSS Email me

Total Pageviews

អត្ថបទ​ចៃ​ដន្យ