Search

Loading

Content

26 April 2012

ចោទនាវត្ថុ​ ហេតុ​នៃ​ការ​ចោទ​ មាន​ ៣

តីណិ​  ចោទនាវត្ថូនិ​  ហេតុ​នៃ​ការ​ចោទ​ ៣​ យ៉ាង​ គឺ៖

១. ទិដ្ឋេន​   ដោយ​ឃើញ​

២. សុតេន​  ដោយ​ឮ​

៣. បរិសង្កាយ​  ដោយ​រង្កៀស​ 

( បិដក​លេខ​ ១៩​ ទំព័រ​ ១៤០ )

អធិប្បាយ

ពាក្យ​ថា​ ចោទនាវត្ថូនិ​ សំដៅ​ដល់​ហេតុ​នៃ​ការ​ចោទ ។​ ពាក្យ​ថា​ ទិដ្ឋេន​ មាន​សេចក្តី​ថា​ ឃើញ​កំហុស​ដោយ​មំសចក្ខុ​ក្តី​ ដោយ​ទិព្វចក្ខុ​ក្តី​ ហើយ​ចោទ ។​ ពាក្យ​ថា​ សុតេន​ មាន​សេចក្តី​ថា​ បាន​ឮ​សំឡេង​របស់​អ្នក​ដទៃ​ ដោយ​ត្រចៀក​ធម្មតា​ ឬ​ដោយ​ត្រចៀក​ទិព្វ​ ហើយ​ចោទ ។​ ពាក្យ​ថា​ បរិសង្កាយ​ មាន​សេចក្តី​ថា​ ចោទ​ឡើង​ដោយ​សេចក្តី​សង្ស័យ​ ព្រោះ​បាន​ឃើញ​មក​ក្តី​ ដោយ​សេចក្តី​សង្ស័យ​ ព្រោះ​បាន​ឮ​មក​ក្តី​ ដោយ​សេចក្តី​សង្ស័យ​ព្រោះ​បាន​ដឹង​មក​ក្តី ។​ នេះ​ជា​សេចក្តី​សង្ខេប​ក្នុង​រឿង​នេះ ។​ ចំណែក​សេចក្តី​ពិស្តារ​ គប្បី​ជ្រាប​តាម​ន័យ​ដែល​ពោល​ទុក​ហើយ​ក្នុង​សមន្តប្បាទិសាទិកា


១.  ឃើញ​នូវ​ការ​ល្មើស​ដោយ​មំសចក្ខុ​ ឬ​ទិព្វចក្ខុ​ ហើយ​ចោទ

២.  ឮ​សម្តី​របស់​បុគ្គល​ដទៃ​ដោយ​បកតិសោត​ ឬ​ទិព្វសោត​ ហើយ​ចោទ

៣.  ចោទ​ដោយ​រង្កៀស​ព្រោះ​ឃើញ​ ព្រោះ​ឮ​ ព្រោះ​ប៉ះ​ពាល់​ ដោយ​ឃានបសាទ​ ជិវ្ហាបសាទ​ កាយបសាទ 

0 មតិ:

Post a Comment

សូម​ស្វាគមន៍​ការ​ចូល​មកកាន់​ទំព័រ​នេះ​ ។​
Contact me on Facebook Follow me on Twitter Subscribe to RSS Email me

Total Pageviews

អត្ថបទ​ចៃ​ដន្យ