Search

Loading

Content

14 April 2012

សេចក្តី​សង្ស័យ​ ៣

តិស្សោ​  កង្ខា​  សេចក្តី​សង្ស័យ​ ៣​ យ៉ាង​ គឺ៖

១.​ អតីតំ​  វា​  អទ្ធានំ​  អារព្ភ​  កង្ខតិ​  វិចិកិច្ឆតិ​  នាធិមុច្ចតិ​  ន​  សម្បសីទតិ​  បុគ្គល​រមែង​សង្ស័យ​ងឿង​ឆ្ងល់​ មិន​ចុះ​ចិត្ត​ស៊ប់​ មិន​ជ្រះ​ស្រឡះ​ព្រោះ​ប្រារព្ធ​​នូវ​អតីតកាល

២. អនាគតំ​  វា​  អទ្ធានំ​  អារព្ភ​ កង្ខតិ​  វិចិកិច្ឆតិ​  នាធិមុច្ចតិ​  ន​  សម្បសីទតិ​  សង្ស័យ​ងឿង​ឆ្ងល់​ មិន​ចុះ​ចិត្ត​ស៊ប់​ មិន​ជ្រះ​ស្រឡះ​ព្រោះ​ប្រារព្ធ​នូវ​អនាគតកាល​

៣. ឯតរហិ​  វា​  បច្ចុប្បន្នំ​  អទ្ធានំ​  អារព្ភ​  កង្ខតិ​  វិចិកិច្ឆតិ​ នាធិមុច្ចតិ​  ន​  សម្បសីទតិ​  សង្ស័យ​ងឿង​ឆ្ងល់​ មិន​ចុះ​ចិត្ត​ស៊ប់​ មិន​ជ្រះ​ស្រឡះ​ព្រោះ​ប្រារព្ធ​នូវ​បច្ចុប្បន្នកាល

( បិដក​លេខ​ ១៩​ ទំព័រ​ ១៣៨ )

អធិប្បាយ

អវិជ្ជា​ ឈ្មោះ​ថា​ តមៈ​ ( ងងឹត )​ ក្នុង​ពាក្យ​ថា​ តយោ​ តមា​ ព្រោះ​ព្រះ​បាលី​ថា​ “តមន្ធការោ សម្មោហោ អវិជ្ជោឃោ មហាភយោ​ អន្លង់​​ទឹក​គឺ​អវិជ្ជា​ ធ្វើ​ឲ្យ​ងងឹត​ វង្វេង​ មាន​ភ័យ​ច្រើន”។​ តែ​ក្នុង​ទី​នេះ​ លោក​ពោល​ដល់​វិចិកិច្ឆា​ ដោយ​ប្រធាន​ថា​ អវិជ្ជា ។​ ពាក្យ​ថា​ អារព្ភ=អាគម្ម​ ប្រែ​ថា​ មក​ដល់​ ឬ​អាស្រ័យ ។​ ពាក្យ​ថា​ កង្ខតិ​ សេចក្តី​ថា​ ឲ្យ​កើត​សេចក្តី​សង្ស័យ ។​ ពាក្យ​ថា​​ វិចិកិច្ឆតិ​ សេចក្តី​ថា​ កាល​ជ្រើស​រើស​រមែង​ដល់​នូវ​អាការ​ស្ទាក់​ស្ទើរ​ មិន​អាច​សម្រេច​ចិត្ត​បាន ។​ បទ​ថា​ នាធិមុច្ចតិ​ សេចក្តី​ថា​ មិន​អាច​ជឿ​ស៊ប់​ក្នុង​កាល​នោះ ។​ បទ​ថា​ ន​ សម្បសីទតិ​ សេចក្តី​ថា​ មិន​អាច​ដើម្បី​នឹង​បណ្តុះ​សេចក្តី​ជ្រះ​ស្រឡះ​ដោយ​អាស្រ័យកាល​នោះ ។

0 មតិ:

Post a Comment

សូម​ស្វាគមន៍​ការ​ចូល​មកកាន់​ទំព័រ​នេះ​ ។​
Contact me on Facebook Follow me on Twitter Subscribe to RSS Email me

Total Pageviews

អត្ថបទ​ចៃ​ដន្យ