Search

Loading

Content

05 June 2012

អបស្សេនធម៌​ ធម៌​ជា​ទី​ពឹង​ផ្អែក​ ៤

អបស្សេនធម៌​ គឺ​ធម៌​ជា​ទី​ពឹង​ផ្អែក​ មាន​ ៤​ យ៉ាង​ គឺ៖

១. ឥធាវុសោ​  ភិក្ខុ​  សង្ខាយេកំ​  បដិសេវតិ​  ម្នាល​អាវុសោ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ក្នុង​សាសនា​នេះ​ ពិចារណា​ហើយ​ទើប​សេព​នូវ​របស់​ដែល​គួរ​សេព​ [ ការ​ប្រើ​ប្រាស់​បច្ច័យ​មាន​ចីវរ​ជា​ដើម ]

២. សង្ខាយេកំ  អធិវាសេតិ​  ពិចារណា​ហើយ​ អត់​សង្កត់​នូវ​ហេតុ​ដែល​គួរ​អត់​សង្កត់​ [ ការ​អត់​ទ្រាំ​នូវ​ហេតុ​មាន​ត្រជាក់​ និង​ក្តៅ​ជា​ដើម ]

៣. សង្ខាយេកំ​  បរិវជ្ជេតិ​  ( ពិចារណា )​ ហើយ​ វៀរ​នូវ​របស់​ដែល​គួរ​វៀរ​ [ ការ​ចៀស​វាង​នូវ​សត្វ​កាច​មាន​ដំរី​ជា​ដើម ]

៤. សង្ខាយេកំ​  វិនោទេតិ​  ( ពិចារណា )​ ហើយ​ បន្ទោបង់​នូវ​ហេតុ​ដែល​គួរ​បន្ទោបង់​
[ ការ​បន្ទោបង់​នូវ​អកុសលធម៌​មាន​កាមវិតក្ក​ជា​ដើម ]

( បិដក​លេខ​ ១៩​ ទំព័រ​ ១៥៤ )

អធិប្បាយ

ពាក្យ​ថា​ អបស្សេនានិ​ សេចក្តី​ថា​ ទី​សម្រាប់​ពឹង​ផ្អែក ។​ ពាក្យ​ថា​ សង្ខាយ​ សេចក្តី​ថា​ ដោយ​ញាណ ។​ ពាក្យ​ថា​ បដិសេវតិ​ សេចក្តី​ថា​ ភិក្ខុ​ដឹង​ដោយ​ញាណ​ហើយ​ រមែង​សេព​ចំពោះ​របស់​ដែល​គួរ​សេព​បាន​ប៉ុណ្ណោះ ។​ ក៏​សេចក្តី​ពិស្តារ​នៃ​ការ​សេព​នោះ​ គប្បី​ជ្រាប​ដោយ​ន័យ​ជា​ដើម​ថា​ ភិក្ខុ​ពិចារណា​ដោយ​ឧបាយ​ត្រូវ​ទំនង​ហើយ​ ទើប​សេព​ចីវរ ។​ ពាក្យ​ថា​ សង្ខាយេកំ​ អធិវាសេតិ​ សេចក្តី​ថា​ ភិក្ខុ​ដឹង​ដោយ​ញាណ​ហើយ​ រមែង​អត់​សង្កត់​អារម្មណ៍​ដែល​គួរ​នឹង​អត់​សង្កត់​បាន​នុ៎ះ​ឯង ។​ ក៏​ក្នុង​ពាក្យ​នេះ​ គប្បី​ជ្រាប​សេចក្តី​ពិស្តារ​ដោយ​ន័យ​ជា​ដើម​ថា​ ភិក្ខុ​ពិចារណា​ដោយ​ឧបាយ​ត្រូវ​ទំនង​ហើយ​ រមែង​អត់​សង្កត់​ចំពោះ​ត្រជាក់​បាន ។​

ពាក្យ​ថា​ បរិវជ្ជេតិ​ សេចក្តី​ថា​ ភិក្ខុ​ដឹង​ដោយ​ញាណ​ហើយ​ រមែង​វៀរ​វត្ថុ​ដែល​គួរ​វៀរ​នុ៎ះ​ឯង ។​ សេចក្តី​ពិស្តារ​នៃ​ការ​វៀរ​នោះ​ គប្បី​ជ្រាប​ដោយ​ន័យ​ជា​ដើម​ថា​ ភិក្ខុ​ពិចារណា​ដោយ​ឧបាយ​ត្រូវ​ទំនង​ហើយ​ រមែង​ចៀស​វាង​នូវ​ដំរី​កាច​ជា​ដើម ។​ ពាក្យ​ថា​ វិនោទេតិ​ សេចក្តី​ថា​ ភិក្ខុ​ដឹង​ដោយ​ញាណ​ហើយ​ រមែង​បន្ទោ​បង់​នូវ​វត្ថុ​ដែល​គួរ​បន្ទោបង់​នុ៎ះ​ឯង​ គឺ​ បណ្តេញ​ នាំ​ចេញ​ មិន​ឲ្យ​នៅ​ក្នុង​ខាង​ក្នុង ។​ សេចក្តី​ពិស្តារ​នៃ​ការ​បន្ទោ​បង់​នោះ​ គប្បី​ជ្រាប​ដោយ​ន័យ​ជា​ដើម​ថា​ ភិក្ខុ​មិន​អាច​អត់​សង្កត់​ចំពោះ​​កាមវិតក្ក​ដែល​កើត​ឡើង​ ដូច្នេះ ។

0 មតិ:

Post a Comment

សូម​ស្វាគមន៍​ការ​ចូល​មកកាន់​ទំព័រ​នេះ​ ។​
Contact me on Facebook Follow me on Twitter Subscribe to RSS Email me

Total Pageviews

អត្ថបទ​ចៃ​ដន្យ