Search

Loading

Content

26 May 2012

ធម្មញ្ញូសូត្រ

( ភិក្ខុ​ប្រកប​ដោយ​ធម៌​ ៧​ ប្រការ​ គួរ​ទទួល​ការ​បូជា )

ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ប្រកប​ដោយ​ធម៌​ ៧​ យ៉ាង​ ជា​អ្នក​គួរ​ទទួល​នូវ​ចតុប្បច្ច័យ​ ដែល​គេ​នាំ​មក​បូជា​ ។ល។​ ជា​បុញ្ញក្ខេត្ត​ដ៏​ប្រសើរ​របស់​សត្វ​លោក ។​ ប្រកប​ដោយ​ធម៌​ ៧​ យ៉ាង​ តើ​អ្វី​ខ្លះ ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ក្នុង​សាសនា​នេះ​ ជា​អ្នក​ដឹង​នូវ​ធម៌​ ១​ ដឹង​នូវ​អត្ថ​ ( របស់​ធម៌ )​ ១​ ដឹង​ខ្លួន​ ១​ ដឹង​នូវ​ប្រមាណ​ក្នុង​ ( ភោជន )​ ១​ ដឹង​កាល​គួរ​ ១​ ដឹង​បរិស័ទ​ ១​ ដឹង​បុគ្គល​ដែល​គួរ​គប់​រក​ ១ ។

ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ចុះ​ភិក្ខុ​ជា​អ្នក​ដឹង​នូវ​ធម៌​ តើ​ដូច​ម្តេច ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ក្នុង​សាសនា​នេះ​ ដឹង​នូវ​ធម៌​ គឺ​ សុត្តៈ​ គេយ្យៈ​ វេយ្យាករណៈ​ គាថា​ ឧទានៈ​ ឥតិវុត្តកៈ​ ជាតកៈ​ អព្ភូតធម្មៈ​ វេទល្លៈ ។ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ បើ​ភិក្ខុ​មិន​គប្បី​ដឹង​នូវ​ធម៌​ គឺ​ សុត្តៈ​ …​ វេទល្លៈ​ទេ​ តថាគត​មិន​គប្បី​ហៅ​ថា​ ជា​អ្នក​ដឹង​នូវ​ធម៌​ ក្នុង​បទ​នេះ​ឡើយ​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ចំណែក​ឯ​ភិក្ខុ​ដឹង​នូវ​ធម៌​ គឺ​ សុត្តៈ​ …​ វេទល្លៈ​ ព្រោះ​ហេតុ​នោះ​ ទើប​តថាគត​ហៅ​ថា​ អ្នក​ដឹង​នូវ​ធម៌​ ភិក្ខុ​ជា​អ្នក​ដឹង​នូវ​ធម៌​ យ៉ាង​នេះ​ឯង ។

ចុះ​ភិក្ខុ​ជា​អ្នក​ដឹង​នូវ​អត្ថ​ តើ​ដូច​ម្តេច ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ក្នុង​សាសនា​នេះ​ ដឹង​នូវ​អត្ថ​នៃ​ភាសិត​នោះៗ​ ថា​ នេះ​ជា​អត្ថ​ របស់​ភាសិត​នេះ​ នេះ​ជា​អត្ថ​ របស់​ភាសិត​នេះ ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ បើ​ភិក្ខុ​មិន​ដឹង​នូវ​អត្ថ​ នៃ​ភាសិត​នោះៗ​ ថា​ នេះ​ជា​អត្ថ​ របស់​ភាសិត​នេះ​ នេះ​ជា​អត្ថ​ របស់​ភាសិត​នេះ​ទេ​ តថាគត​មិន​ហៅ​ថា​ អ្នក​ដឹង​នូវ​អត្ថ​ ក្នុង​បទ​នេះ​ឡើយ​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ចំណែក​ឯ​ភិក្ខុ​ ដឹង​នូវ​អត្ថ​របស់​ភាសិត​នុ៎ះ​ៗ​ ថា​ នេះ​ជា​អត្ថ​របស់​ភាសិត​នេះ​ នេះ​ជា​អត្ថ​របស់​ភាសិត​នេះ​ ព្រោះ​ហេតុ​នោះ​ ទើប​តថាគត​ហៅ​ថា​ អ្នក​ដឹង​នូវ​អត្ថ​ អ្នក​ដឹង​នូវ​ធម៌​ ដឹង​នូវ​អត្ថ​ យ៉ាង​នេះ​ឯង ។​

ចុះ​ភិក្ខុ​អ្នក​ដឹង​ខ្លួន​ តើ​ដូច​ម្តេច ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ក្នុង​សាសនា​នេះ​ ដឹង​ខ្លួន​ថា​ អាត្មា​អញ​ជា​អ្នក​ប្រកប​ដោយ​សទ្ធា​ មាន​សីលៈ​ សុតៈ​ ចាគៈ​ បញ្ញា​ បដិភាណៈ​ ត្រឹម​ប៉ុណ្ណេះ ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ បើ​ភិក្ខុ​មិន​ដឹង​ខ្លួន​ថា​ អាត្មា​អញ​ជា​អ្នក​ប្រកប​ដោយ​សទ្ធា​ សីលៈ​ សុតៈ​ ចាគៈ​ បញ្ញា​ បដិភាណៈ​ ត្រឹម​ប៉ុណ្ណេះ​ទេ​ តថាគត​មិន​ហៅ​ថា​ អ្នក​ដឹង​ខ្លួន​ ក្នុង​បទ​នេះ​ឡើយ​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ចំណែក​ខាង​ភិក្ខុ​ អ្នក​ដឹង​ខ្លួន​ថា​ អាត្មា​អញ​ជា​អ្នក​ប្រកប​ដោយ​សទ្ធា​ សីលៈ​ សុតៈ​ ចាគៈ​ បញ្ញា​ បដិភាណៈ​ ត្រឹម​ប៉ុណ្ណេះ​ ព្រោះ​ហេតុ​នោះ​ ទើប​តថាគត​ហៅ​ថា​ អ្នក​ដឹង​ខ្លួន​ ភិក្ខុ​អ្នក​ដឹង​ធម៌​ ដឹង​អត្ថ​ ដឹង​ខ្លួន​ យ៉ាង​នេះ​ឯង ។

ចុះ​ភិក្ខុ​អ្នក​ដឹង​ប្រមាណ​ តើ​ដូច​ម្តេច ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ក្នុង​សាសនា​នេះ​ ដឹង​ប្រមាណ​ក្នុង​ការ​ទទួល​នូវ​ចីវរ​ បិណ្ឌបាត​ សេនាសនៈ​ គិលានប្បច្ចយភេសជ្ជបរិក្ខារ ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ បើ​ភិក្ខុ​មិន​ដឹង​ប្រមាណ​ក្នុង​ការ​ទទួល​ចីវរ​បិណ្ឌបាត​សេនាសនៈ​ គិលានប្បច្ចយភេសជ្ជបរិក្ខារ​ទេ​ តថាគត​មិន​ហៅ​ថា​ អ្នក​ដឹង​ប្រមាណ​ ក្នុង​បទ​នេះ​ឡើយ​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ចំណែក​ខាង​ភិក្ខុ​ដឹង​ប្រមាណ​ ក្នុង​ការ​ទទួល​ចីវរ​ បិណ្ឌបាត​ សេនាសនៈ​ គិលានប្បច្ចយភេសជ្ជបរិក្ខារ​ ព្រោះ​ហេតុ​នោះ​ ទើប​តថាគត​ហៅ​ថា​ អ្នក​ដឹង​ប្រមាណ​ ភិក្ខុ​អ្នក​ដឹង​ធម៌​ ដឹង​អត្ថ​ ដឹង​ខ្លួន​ ដឹង​ប្រមាណ​ យ៉ាង​​នេះ​ឯង ។​

ចុះ​ភិក្ខុ​អ្នក​ដឹង​នូវ​កាល​ តើ​ដូច​ម្តេច ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ក្នុង​សាសនា​នេះ​ ដឹង​នូវ​កាល​ថា​ នេះ​ជា​កាល​គួរ​រៀន​បាលី​ នេះ​ជា​កាល​គួរ​សាក​សួរ​ នេះ​ជា​កាល​គួរ​ប្រកប​ នេះ​ជា​កាល​គួរ​ពួន​សម្ងំ ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ បើ​ភិក្ខុ​មិន​ដឹង​នូវ​កាល​ថា​ នេះ​ជា​កាល​គួរ​រៀន​បាលី​ នេះ​ជា​កាល​គួរ​សាក​សួរ​ នេះ​ជា​កាល​គួរ​ប្រកប​ នេះ​ជា​កាល​គួរ​ពួន​សម្ងំ​ទេ​ តថាគត​មិន​ហៅ​ថា​ អ្នក​ដឹង​កាល​ក្នុង​បទ​នេះ​ឡើយ​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ចំណែក​ខាង​ភិក្ខុ​អ្នក​ដឹង​នូវ​កាល​ថា​ នេះ​ជា​កាល​គួរ​រៀន​បាលី​ នេះ​ជា​កាល​គួរ​សាក​សួរ​ នេះ​ជា​កាល​គួរ​ប្រកប​ នេះ​ជា​កាល​គួរ​ពួន​សម្ងំ​ ព្រោះ​ហេតុ​នោះ​ ទើប​តថាគត​ហៅ​ថា​​ អ្នក​ដឹង​នូវ​កាល​ ភិក្ខុ​អ្នក​ដឹង​ធម៌​ ដឹង​អត្ថ​ ដឹង​ខ្លួន​ ដឹង​ប្រមាណ​ ដឹង​កាល​យ៉ាង​នេះ​ឯង ។​

ចុះ​ភិក្ខុ​អ្នក​ដឹង​បរិស័ទ​ តើ​ដូច​ម្តេច ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ក្នុង​សាសនា​នេះ​ ដឹង​បរិស័ទ​ថា​ នេះ​ជា​ខត្តិយបរិស័ទ​ នេះ​ជា​ព្រាហ្មណបរិស័ទ​ នេះ​ជា​គហបតិបរិស័ទ​ នេះ​ជា​សមណបរិស័ទ​ អាត្មា​អញ​គួរ​ចូល​ទៅ​រក​យ៉ាង​នេះ​ គួរ​ឈរ​យ៉ាង​នេះ​ គួរ​ធ្វើ​យ៉ាង​នេះ​ គួរ​អង្គុយ​យ៉ាង​នេះ​ គួរ​និយាយ​យ៉ាង​នេះ​ គួរ​ស្ងៀម​យ៉ាង​នេះ​ ចំពោះ​បរិស័ទ​ទាំង​នុ៎ះ ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ បើ​ភិក្ខុ​មិន​ដឹង​បរិស័ទ​ថា​ នេះ​ជា​ខត្តិយបរិស័ទ​ …​ គួរ​ស្ងៀម​យ៉ាង​នេះ​ តថាគត​មិន​ហៅ​ថា​ អ្នក​ដឹង​បរិស័ទ​ ក្នុង​បទ​នេះ​ឡើយ​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ចំណែក​ខាង​ភិក្ខុ​ដឹង​បរិស័ទ​ថា​ នេះ​ជា​ខត្តិយបរិស័ទ​ …​ គួរ​ស្ងៀម​យ៉ាង​នេះ​ ព្រោះ​ហេតុ​នោះ​ ទើប​តថាគត​ហៅ​ថា​ អ្នក​ដឹង​បរិស័ទ​ ភិក្ខុ​អ្នក​ដឹង​ធម៌​ ដឹង​អត្ថ​ ដឹង​ខ្លួន​ ដឹង​ប្រមាណ​ ដឹង​កាល​ ដឹង​បរិស័ទ​ យ៉ាង​នេះ​ឯង ។

ចុះ​ភិក្ខុ​ដឹង​បុគ្គល​ដែល​គួរ​គប់​រក​ តើ​ដូច​ម្តេច ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ក្នុង​សាសនា​នេះ​ រមែង​ដឹង​​ច្បាស់​នូវ​បុគ្គល​ពីរ​ពួក​ ឯ​បុគ្គល​ពីរ​ពួក​ គឺ​ មួយ​ពួក​ ជា​អ្នក​ចង់​ចួប​ប្រទះ​ពួក​ព្រះ​អរិយៈ​ មួយ​ពួក​ មិន​ចង់​ចួប​ប្រទះ​ពួក​ព្រះ​អរិយៈ ។​ បុគ្គល​ណា​ មិន​ចង់​ចួប​ប្រទះ​ពួក​ព្រះ​អរិយៈ​ បុគ្គល​នោះ​ គេ​គប្បី​តិះ​ដៀល​ ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាង​នេះ ។​ បុគ្គល​ណា​ ចង់​ចួប​ប្រទះ​ពួក​ព្រះ​អរិយៈ​ បុគ្គល​នោះ​ គេ​គប្បី​សរសើរ​ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាង​នេះ ។​ បុគ្គល​ពីរ​ពួក​ ចង់​ចួប​ប្រទះ​ពួក​ព្រះ​អរិយៈ​ គឺ​ មួយ​ពួក​ ចង់​ស្តាប់​ព្រះ​សទ្ធម្ម​ មួយ​ពួក​ មិន​ចង់​ស្តាប់​ព្រះ​សទ្ធម្ម ។​ បុគ្គល​ណា​ មិន​ចង់​ស្តាប់​ព្រះ​សទ្ធម្ម​ បុគ្គល​នោះ​ គេ​គប្បី​តិះ​ដៀល​ ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាង​នេះ​ ។​ បុគ្គល​ណា​ ចង់​ស្តាប់​ព្រះ​សទ្ធម្ម​ បុគ្គល​នោះ​ គេ​គប្បី​សរសើរ​ ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាង​នេះ ។​ បុគ្គល​ពីរ​ពួក​ ចង់​ស្តាប់​នូវ​ព្រះ​សទ្ធម្ម​ គឺ​បុគ្គល​មួយ​ពួក​ មាន​ត្រចៀក​ ផ្ទៀង​ស្តាប់​នូវ​ធម៌​ បុគ្គល​មួយ​ពួក​ មាន​ត្រចៀក​ មិន​ផ្ទៀង​ស្តាប់​នូវ​ធម៌ ។​ បុគ្គល​ណា​ មាន​ត្រចៀក​ មិន​ផ្ទៀង​ស្តាប់​នូវ​ធម៌​ បុគ្គល​នោះ​ គេ​គប្បី​តិះ​ដៀល​ ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាង​នេះ ។​ បុគ្គល​ណា​ មាន​ត្រចៀក​ ផ្ទៀង​ស្តាប់​នូវ​ធម៌​ បុគ្គល​នោះ​ គេ​គប្បី​សរសើរ​ ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាងនេះ ។​ បុគ្គល​ពីរ​ពួក​ មាន​ត្រចៀក​ ផ្ទៀង​ស្តាប់​នូវ​ធម៌​ គឺ​ មួយ​ពួក​ ស្តាប់​ហើយ​ចាំ​ទុក​នូវ​ធម៌​ មួយ​ពួក​ ស្តាប់​ហើយ​មិន​ចាំ​ទុក​នូវ​ធម៌ ។​ បុគ្គល​ណា​ ស្តាប់​ហើយ​ មិន​ចាំ​ទុក​នូវ​ធម៌​ បុគ្គល​នោះ​ គេ​គប្បី​តិះ​ដៀល​ ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាង​នេះ ។​ បុគ្គល​ណា​ ស្តាប់​ហើយ​ចាំ​ទុក​នូវ​ធម៌​ បុគ្គល​នោះ​ គេ​គប្បី​សរសើរ​ ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាង​នេះ ។ បុគ្គល​ពីរ​ពួក​ ស្តាប់​ហើយ​ចាំ​ទុក​នូវ​ធម៌​គឺ​ មួយ​ពួក​ ពិចារណា​នូវ​អត្ថ​នៃ​ធម៌​ទាំង​ឡាយ​ ដែល​ខ្លួន​ចាំ​ទុក​ហើយ​ មួយ​ពួក​ មិន​ពិចារណា​នូវ​អត្ថ​នៃ​ធម៌​ទាំង​ឡាយ​ ដែល​ខ្លួន​ចាំ​ទុក​ហើយ​ទេ ។​ បុគ្គល​ណា​ មិន​ពិចារណា​នូវ​អត្ថ​នៃ​ធម៌​ទាំង​ឡាយ​ ដែល​ខ្លួន​ចាំ​ទុក​ហើយ​ បុគ្គល​នោះ​ គេ​គប្បី​តិះ​ដៀល​ ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាង​នេះ ។​ បុគ្គល​ណា​ ពិចារណា​នូវ​អត្ថ​នៃ​ធម៌​ទាំង​ឡាយ​ ដែល​ខ្លួន​ចាំ​ទុក​ហើយ​ បុគ្គល​នោះ​ គេ​គប្បី​សរសើរ​ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាង​នេះ ។​ បុគ្គល​ពីរ​ពួក​ ពិចារណា​នូវ​អត្ថ​នៃ​ធម៌​ទាំង​ឡាយ​ ដែល​ខ្លួន​ចាំ​ទុក​ហើយ​ គឺ​មួយ​ពួក​ ដឹង​ច្បាស់​នូវ​អត្ថ​ ដឹង​ច្បាស់​នូវ​ធម៌​ ហើយ​ប្រតិបត្តិ​ធម៌​ ដ៏​សម​គួរ​ដល់​ធម៌​ មួយ​ពួក​ ដឹង​ច្បាស់​នូវ​អត្ថ​ ដឹង​ច្បាស់​នូវ​ធម៌​ ហើយ​មិន​ប្រតិបត្តិ​ធម៌​ ដ៏​សម​គួរ​ដល់​ធម៌ ។​ បុគ្គល​ណា​ ដឹង​ច្បាស់​នូវ​អត្ថ​ ដឹង​ច្បាស់​នូវ​ធម៌​ ហើយ​មិ​ន​ប្រតិបត្តិ​ធម៌​ ដ៏​សម​គួរ​ដល់​ធម៌​ បុគ្គល​នោះ គេ​គប្បី​តិះ​ដៀល​ ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាង​នេះ ។​ បុគ្គល​ណា​ ដឹង​ច្បាស់​នូវ​អត្ថ​ ដឹង​ច្បាស់​នូវ​ធម៌​ ហើយ​ប្រតិបត្តិ​ធម៌​ ដ៏​សម​គួរ​ដល់​ធម៌​ បុគ្គល​នោះ​ គេ​គប្បី​សរសើរ​ ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាង​នេះ ។​ បុគ្គល​ពីរ​ពួក​ ដឹង​ច្បាស់​នូវ​អត្ថ​ ដឹង​ច្បាស់​នូវ​ធម៌​ ហើយ​ប្រតិបត្តិ​ធម៌​ ដ៏​សម​គួរ​ដល់​ធម៌​ គឺ​មួយ​ពួក​ប្រតិបត្តិ​ ដើម្បី​ប្រយោជន៍៍​ខ្លួន​ មិន​ប្រតិបត្តិ​ ដើម្បី​ប្រយោជន៍​បុគ្គល​ដទៃ​ មួយ​ពួក​ ប្រតិបត្តិ​ដើម្បិ​ប្រយោជន៍​ខ្លួន​ផង​ ដើម្បី​ប្រយោជន៍​បុគ្គល​ដទៃ​ផង ។​ បុគ្គល​ណា​ ប្រតិបត្តិ​ដើម្បី​ប្រយោជន៍​ខ្លួន​ មិន​ប្រតិបត្តិ​ដើម្បី​ប្រយោជន៍​បុគ្គល​ដទៃ​ បុគ្គល​នោះ​ គេ​គប្បី​តិះ​ដៀល​ ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាង​នេះ ។​ បុគ្គល​ណា​ ប្រតិបត្តិ​ដើម្បី​ប្រយោជន៍​ខ្លួន​ផង​ ដើម្បី​ប្រយោជន៍​បុគ្គល​ដទៃ​ផង​ បុគ្គល​នោះ​ គេ​គប្បី​សរសើរ​ដោយ​ហេតុ​នោះៗ​ យ៉ាង​នេះ ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ដឹង​ច្បាស់​បុគ្គល​ពីរ​ពួក​ យ៉ាង​នេះ​ឯង ។​ ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ជា​អ្នក​ដឹង​នូវ​បុគ្គល​ដែល​គួរ​គប់​រក​ យ៉ាង​នេះ​ឯង ។​

ម្នាល​ភិក្ខុ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ប្រកប​ដោយ​ធម៌​ ៧​ យ៉ាង​នេះ​ ជា​អ្នក​គួរ​ទទួល​ចតុប្បច្ច័យ​ ដែល​គេ​នាំ​មក​បូជា​ ។ល។​ ជា​បុញ្ញក្ខេត្ត​ដ៏​ប្រសើរ​ របស់​សត្វ​លោក ។

អដ្ឋកថា​ធម្មញ្ញូសូត្រ

ធម្មញ្ញូសូត្រ​ មាន​សេចក្តី​វិនិច្ឆ័យ​ដូច​តទៅ​នេះ៖

បទ​ថា​ កាលំ​ ជានាតិ​ សេចក្តី​ថា​ ស្គាល់​កាល​ដែល​គួរ​នឹង​មក​ដល់​ ។​ បទ​ថា​ អយំ​ កាលោ​ ឧទ្ទេសស្ស​ សេចក្តី​ថា​ នេះ​ជា​ពេល​រៀន​ព្រះ​ពុទ្ធវចនៈ ។​ បទ​ថា​ បរិបុច្ឆាយ​ សេចក្តី​ថា​ ជា​ពេល​​សាក​សួរ​អំពី​ប្រយោជន៍​ និង​មិន​មែន​ជា​ប្រយោជន៍​ ហេតុ​ និង​មិន​មែន​ហេតុ ។​ បទ​ថា​ យោគស្ស​ សេចក្តី​ថា​ ដើម្បី​ដាក់​កិច្ច​ក្នុង​ការ​ប្រកប​សេចក្តី​ព្យាយាម ។​ បទ​ថា​ បដិសល្លា-នស្ស សេចក្តី​ថា​ ដើម្បី​គេចពួន​ ដើម្បី​នៅ​តែ​ម្នាក់​ឯង ។​ បទ​ថា​ ធម្មានុធម្មបដិបន្នោ​ សេចក្តី​ថា​ ជា​អ្នក​បដិបត្តិ​បដិបទា​ដែល​ជា​ចំណែក​ខាង​ដើម​ ដែល​ជា​ធម៌​ដ៏​សម​គួរ​ ដល់​លោកុត្តរធម៌​ ៩ ។​

ពាក្យ​ថា​ ឯវំ​ ខោ​ ភិក្ខុ​ បុគ្គលបរោបរញ្ញូ​ ហោតិ​ សេចក្តី​ថា​ ភិក្ខុ​រមែង​ជា​អ្នក​អាច​ដឹង​ភាព​ចាស់​ក្លា​ និង​ទន់​ខ្ចី​ របស់​បុគ្គល​ទាំង​ឡាយ​ ដោយ​ប្រការ​ដូច្នេះ ៕

0 មតិ:

Post a Comment

សូម​ស្វាគមន៍​ការ​ចូល​មកកាន់​ទំព័រ​នេះ​ ។​
Contact me on Facebook Follow me on Twitter Subscribe to RSS Email me

Total Pageviews

អត្ថបទ​ចៃ​ដន្យ