Search

Loading

Content

31 May 2012

ឥទ្ធិបាទ​ ៤

ឥទ្ធិបាទ​ [ ធម៌​ជា​ជើង​នៃ​ឫទ្ធិ​ ឬ​ថា​ ជា​ទី​តាំង​នៃ​ឫទ្ធិ ]​ មាន​ ៤​ យ៉ាង​ គឺ៖

១. ឥធាវុសោ​  ភិក្ខុ​  ឆន្ទសមាធិបធានសង្ខារសមន្នាគតំ​  ឥទ្ធិបាទំ​  ភាវេតិ​  ម្នាល​អាវុសោ​ទាំង​ឡាយ​ ភិក្ខុ​ក្នុង​សាសនា​នេះ​ ចម្រើន​ឥទ្ធិបាទ​ដែល​ប្រកប​ដោយ​ឆន្ទសមាធិ​ [ សមាធិ​មាន​ឆន្ទៈ​ជា​ហេតុ​ ឬ​ថា​ សមាធិ​អាស្រ័យ​នូវ​ឆន្ទៈ ]​ និង​បធានសង្ខារ

២. វីរិយសមាធិបធានសង្ខារសមន្នាគតំ​  ឥទ្ធិបាទំ​  ភាវេតិ​  ចម្រើន​ឥទ្ធិបាទ​ដែល​ប្រកប​ដោយ​វីរិយសមាធិ​ និង​បធានសង្ខារ

៣. ចិត្តសមាធិបធានសង្ខារសមន្នាគតំ​  ឥទ្ធិបាទំ​ ​ភាវេតិ​  ចម្រើន​ឥទ្ធិបាទ​ដែល​ប្រកប​ដោយ​ចិត្តសមាធិ​ និង​បធានសង្ខារ

៤. វីមំសាសមាធិបធានសង្ខារសមន្នាគតំ​  ឥទ្ធិបាទំ​  ភាវេតិ​  ចម្រើន​ឥទ្ធិបាទ​ដែល​ប្រកប​ដោយ​វីមំសាសមាធិ​ និង​បធានសង្ខារ

អធិប្បាយ

ក្នុង​ឥទ្ធិបាទ​ទាំង​ឡាយ​ គប្បី​ជ្រាប​អធិប្បាយ​ដូច​ត​ទៅ​នេះ៖

សមាធិ​ដែល​អាស្រ័យ​ឆន្ទៈ​ប្រព្រឹត្ត​ទៅ​ ឈ្មោះ​ថា​ ឆន្ទសមាធិ ។​ សង្ខារ​ទាំង​ឡាយ​ដែល​ជា​ប្រធាន​ ឈ្មោះ​ថា​ បធានសង្ខារ ។​ ពាក្យ​ថា​ សមន្នាគតំ​ សេចក្តី​ថា​ ចូល​ដល់​ហើយ​ដោយ​ធម៌​ទាំង​នេះ ។​ បាទ​នៃ​ឫទ្ធិ​ ឬ​ផ្លូវ​ដែល​ជា​គ្រឿង​ដល់​នូវ​សេចក្តី​សម្រេច​ ព្រោះ​ហេតុ​នោះ​ ទើប​ឈ្មោះ​ថា​ ឥទ្ធិបាទ​ ( ឥទ្ធិយា បាទំ, ឥទ្ធិភូតំ វា បាទន្តិ ឥទ្ធិបាទំ ) ។​ សូម្បី​ក្នុង​ឥទ្ធិបាទ​ក្រៅ​ពី​នេះ​ ក៏​មាន​ន័យ​នេះ​ដូច​គ្នា ។

នេះ​ជា​សេចក្តី​សង្ខេប​ក្នុង​ទី​នេះ,​ ចំណែក​សេចក្តី​ពិស្តារ​ មាន​សម្តែង​ក្នុង​ឥទ្ធិបាទវិភង្គ

0 មតិ:

Post a Comment

សូម​ស្វាគមន៍​ការ​ចូល​មកកាន់​ទំព័រ​នេះ​ ។​
Contact me on Facebook Follow me on Twitter Subscribe to RSS Email me

Total Pageviews

អត្ថបទ​ចៃ​ដន្យ