Search

Loading

Content

11 February 2013

សម្បទា សេចក្ដី​បរិបូណ៌ ៥

    សម្បទា សេចក្ដី​បរិបូណ៌ មាន ៥ យ៉ាង គឺ

១. ញាតិសម្បទា        បរិបូណ៌​ដោយ​ញាតិ

២. ភោគសម្បទា        បរិបូណ៌​ដោយ​ភោគៈ

៣. អារោគ្យសម្បទា     បរិបូណ៌​ដោយ​ភាព​មិន​មាន​រោគ

៤. សីលសម្បទា          បរិបូណ៌​ដោយសីល

៥. ទិដ្ឋិសម្បទា            បរិបូណ៌​ដោយ​ទិដ្ឋិ

    ម្នាល​អាវុសោ​ទាំង​ឡាយ ពួក​សត្វ​លុះ​បែក​ធ្លាយ​រាង​កាយ បន្ទាប់​អំពី​សេចក្ដី​ស្លាប់​ទៅ មិន​ទៅ​កើត​ក្នុង​សុគតិ សួគ៌ ទេវលោក ព្រោះ​ហេតុ​តែ​បរិបូណ៌​ដោយ​ញាតិ​ក្ដី ព្រោះ​ហេតុ​តែ​បរិបូណ៌​ដោយ​ភោគៈ​ក្ដី ព្រោះ​ហេតុ​តែ​បរិបូណ៌​ដោយ​ភាព​មិន​មាន​រោគ​ក្ដី នោះ​ទេ ។

    ម្នាល​អាវុសោ​ទាំង​ឡាយ ពួក​សត្វ​លុះ​បែក​ធ្លាយ​រាង​កាយ បន្ទាប់​អំពី​សេចក្ដី​ស្លាប់​ទៅ តែង​បាន​ទៅ​កើត​ក្នុង​សុគតិ​ សួគ៌ ទេវលោក ព្រោះ​ហេតុ​តែ​បរិបូណ៌​ដោយ​សីល ឬ​ ព្រោះ​ហេតុ​តែ​បរិបូណ៌​ដោយ​ទិដ្ឋិ ។

( បិដក​លេខ ១៩ ទំព័រ ១៧៦-៧៧ )

អធិប្បាយ

    ពាក្យ​ថា ញាតិសម្បទា ( ការ​បរិបូណ៌​ដោយ​ញាតិ ) បាន​ដល់ ការ​ដល់​ព្រម​ បរិបូណ៌ មាន​ញាតិ​ច្រើន​ ។ សូម្បី​ការ​បរិបូណ៌​ដោយ​ភោគៈ​ជា​ដើម​ក៏​មាន​ន័យ​ដូច​គ្នា​នេះ ។ ការ​ដល់​ព្រម​ដោយ​ភាព​មិន​មាន​រោគ ឈ្មោះ​ថា អារោគ្យសម្បទា ( ការ​បរិបូណ៌​ដោយ​ភាព​មិន​មាន​រោគ ) បាន​ដល់ ភាព​ជា​អ្នក​មិន​មាន​រោគ​អស់​កាល​ជានិច្ច ។ សូម្បី​ក្នុង​ការ​បរិបូណ៌​ដោយ​សីល និង​ទិដ្ឋិ​ជា​ដើម ក៏​មាន​ន័យ​ដូច​គ្នា​នេះ ។ សូម្បី​ក្នុង​ធម៌​ខ​នេះ ការ​បរិបូណ៌​ដោយ​ញាតិ​ជា​ដើម មិន​មែន​ជា​កុសល ទាំង​មិន​ទម្លាយ​លក្ខណៈ ៣ ។ ការ​បរិបូណ៌​ដោយ​សីល និង​ទិដ្ឋិ ជា​កុសល ទាំងមិន​ទម្លាយលក្ខណៈ ៣ ។ ព្រោះ​ហេតុ​នោះ​នុ៎ះ​ឯង លោក​ទើប​ពោល​ពាក្យ​ជា​ដើម​ថា “ម្នាល​អាវុសោ​ទាំង​ឡាយ ព្រោះ​ហេតុ​តែ​បរិបូណ៌​ដោយ​ញាតិ​ក្ដី” ៕

0 មតិ:

Post a Comment

សូម​ស្វាគមន៍​ការ​ចូល​មកកាន់​ទំព័រ​នេះ​ ។​
Contact me on Facebook Follow me on Twitter Subscribe to RSS Email me

Total Pageviews

អត្ថបទ​ចៃ​ដន្យ