Search

Loading

Content

07 January 2013

ទក្ខិណាវិសុទ្ធិ សេចក្ដី​បរិសុទ្ធិ​របស់​ទក្ខិណា ៤

    ទក្ខិណាវិសុទ្ធិ សេចក្ដី​បរិសុទ្ធិ​របស់​ទក្ខិណា មាន ៤ យ៉ាង គឺ

១. ទក្ខិណា  ទាយកតោ  វិសុជ្ឈតិ  នោ  បដិគ្គាហកតោ  ទក្ខិណា​បរិសុទ្ធ​អំពី​ទាយក​ ( អ្នក​ឱ្យ ) មិន​បរិសុទ្ធ​អំពី​បដិគ្គាហក ( អ្នក​
ទទួល )

២. ទក្ខិណា  បដិគ្គាហកតោ  វិសុជ្ឈតិ  នោ  ទាយកតោ  ទក្ខិណា​បរិសុទ្ធ​អំពី​បដិគ្គាហក មិន​បរិសុទ្ធ​អំពី​ទាយក

៣. ទក្ខិណា  នេវ  ទាយកតោ  វិសុជ្ឈតិ  នោ  បដិគ្គាហកតោ  ទក្ខិណា​មិន​បរិសុទ្ធ​អំពី​ទាយក មិន​បរិសុទ្ធ​អំពី​បដិគ្គាហក

៤. ទក្ខិណា  ទាយកតោ  ចេវ  វិសុជ្ឈតិ  បដិគ្គាហកតោ  ច  ទក្ខិណា​បរិសុទ្ធ​អំពី​ទាយក​ផង អំពី​បដិគ្គាហក​ផង

( បិដក​លេខ ១៩ ទំព័រ ១៦៩ )

អធិប្បាយ

    ក្នុង​ពាក្យ​ថា ទក្ខិណាវិសុទ្ធិ មាន​វិគ្រោះ​ថា ដែល​ឈ្មោះ​ថា ទក្ខិណាវិសុទ្ធិ ព្រោះ​អត្ថ​ថា ជា​ហេតុ​ឱ្យ​ទក្ខិណា​ ពោល​គឺ ទាន​ដ៏​បរិសុទ្ធ មាន​ផល
ច្រើន ។ ពាក្យ​ថា ទក្ខិណា​បរិសុទ្ធ​អំពី​ទាយក មិន​បរិសុទ្ធ​អំពី​បដិគ្គាហក ( ទាយកតោ វិសុជ្ឈតិ នោ បដិគ្គាហកតោ ) សេចក្ដី​ថា ក្នុង​ទក្ខិណា​ណា ទាយក ( អ្នក​ឱ្យ ) ជា​អ្នក​មាន​សីល ឱ្យ​ទេយ្យធម៌​ដែល​បាន​មក​ដោយ​ធម៌ តែ​បដិគ្គាហក ( អ្នក​ទទួល ) ជា​មនុស្ស​ទ្រុស្ដ​សីល ទក្ខិណា​នេះ​ដូច​នឹង​ទក្ខិណា​របស់​ព្រះ​វេស្សន្តរមហារាជ ។ ពាក្យ​ថា បដិគ្គាហកតោ វិសុជ្ឈតិ នោ ទាយកតោ ( បរិសុទ្ធ​អំពី​បដិគ្គាហក មិន​បរិសុទ្ធ​អំពី​ទាយក ) សេចក្ដី​ថា ក្នុង​ទក្ខិណា​ណា បដិគ្គាហក​ជា​អ្នក​មាន​សីល តែ​ទាយក​ជា​មនុស្ស​មិន​មាន​សីល ឱ្យ​ទេយ្យធម៌​ដែល​បាន​មក​ដោយ​មិន​ប្រកប​ដោយ​ធម៌ ទក្ខិណា​នេះ​ដូច​នឹង​ទក្ខិណា​របស់​អ្នក​សម្លាប់​ចោរ ។ ពាក្យ​ថា នេវ ទាយកតោ វិសុជ្ឈតិ នោ បដិគ្គាហកតោ ( មិន​បរិសុទ្ធ​អំពី​ទាយក មិន​បរិសុទ្ធ​អំពី​បដិគ្គាហក ) សេចក្ដី​ថា ក្នុង​ទក្ខិណា​ណា ទាំង​សង​ខាង​ជា​មនុស្ស​មិន​មាន​សីល សូម្បី​ទេយ្យធម៌​ក៏​បាន​មក​ដោយ​មិន​ត្រឹម​ត្រូវ​តាម​ធម៌ ។ ទក្ខិណា​ទី ៤ គប្បី​ជ្រាប​ដោយ​បរិយាយ​ដែល​ផ្ទុយ​គ្នា ៕

0 មតិ:

Post a Comment

សូម​ស្វាគមន៍​ការ​ចូល​មកកាន់​ទំព័រ​នេះ​ ។​
Contact me on Facebook Follow me on Twitter Subscribe to RSS Email me

Total Pageviews

អត្ថបទ​ចៃ​ដន្យ